Rolada biszkoptowa z musem truskawkowym

Na pyszne, słodkie truskawki musimy jeszcze troszkę poczekać.
W swojej roladzie zastąpiłam je przecierem truskawkowym, 
który przygotowuję co roku.




Składniki:
Biszkopt:
  • 4 jajka 
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka  mąki ziemniaczanej
  • pół szklanki cukru
  • 1/4 szklanki wrzącej wody
Mus truskawkowy:
  • pół litra przecieru truskawkowego
  • 3 galaretki truskawkowej 
 
Białka ubijamy na sztywną pianę.
Dodajemy w dwóch porcjach cukier i nadal ubijamy.
Żółtka mieszamy z wrzącą wodą 
i dodajemy do ubitej piany.
Dodajemy obie mąki przesiane przez sitko.
Ciasto wykładamy na blaszkę 
wyłożoną papierem do pieczenia.
Pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 170 stopni. 
Po upieczeniu biszkopt zwijamy w czystą ściereczkę 
i pozostawiamy do wystygnięcia.

Galaretki rozpuszczamy w trzech szklankach wody
i pozostawiamy do ostudzenia.
Dodajemy przecier truskawkowy 
i czekamy aż mus zacznie tężeć.
Musem truskawkowym smarujemy biszkopt
i ponownie zwijamy roladę.
Schładzamy w lodówce.
Ozdabiamy bitą śmietaną.

Smacznego!
 
(Moja rolada ma różowe plamki. Do dwóch łyżek biszkoptu dodałam troszeczkę różowego barwnika. Najpierw na papierze zrobiłam kleksy, a nie wyłożyłam jasny biszkopt.)


 



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Printfriendly